PELO magazine issue n°2

InDesign
Editorial
PELO è la collaborazione di un gruppo di giovani illustratori dai caratteri e stili diversi tra loro, ma accomunati dalla passione e dall’impegno verso ciò che fanno. Con PELO l’intento è di divertirsi nel trattare gli argomenti più svariati, con uno stile ironico, leggero e umoristico.
Il magazine è un impegno comune, uno svago al quale ci si dedica con cura. Ma è anche un confronto e un dialogo con il pubblico, al quale si chiede di sedersi, rilassarsi, staccare la mente e fiondarsi nella lettura di pagine dissacranti e irriverenti.
Il secondo numero ha come argomento MANIE/FOBIE ed è stato realizzato con la supervisione del prof. Mauro Bubbico.

PELO is a project made by Illustration students at ISIA Urbino and directed by Camilla Pintonato for the Graphic production techniques class with prof. Jonathan Pierini.
PELO is a collaboration among a group of young illustrators having different styles and moods, but with something in common, passion and engagement for what they do. In Pelo the purpose is having fun and dealing with the most different topics,with an ironic, humoristic and light style. 
The Magazine is a common task, it’s a leisure we accurately dedicate to. It’s a moment to exchange points of view with the audience, we ask them to sit down, relax, get off the daily routine and dive into short but snarky contents.
The topic of the second issue is MANIAS/PHOBIAS and was designed under the supervision of prof. Mauro Bubbico.
PELO magazine issue n°2
Published: