Pedro Vidal's profile

Environmental design of Suzano


Oz Design projetou para a Suzano Papel e Celulose a ambientação do escritório sede da empresa em São Paulo (Brasil) usando como elementos de design as matérias do processo de fabricação do papel, assim o quinto andar teve sua sinalização feita com rolos de papel, o sexto celulose (matéria prima do papel), o sétimo tacos (lascas de madeira de eucalipto), o oitavo foi composto pelos três anterior somados a sementes de eucalipto, a árvore usada para obtenção da celulose. No oitavo andar fizemos também uma "linha do tempo" com os principais marcos da Suzano desde 1924.
Como parte da Equipe Oz, fiz a produção dos quatro andares, contratando e coordenando terceirizados e acompanhando a instalação do material visual.
Oz Design designed for Suzano the ambiance of the company's headquarters office in Sao Paulo (Brazil) as elements of designusing the materials of the paper making process, so the fifth floor had their signage made ​​with rolls of paper, sixth pulp (raw material of paper), the seventh tacos (eucalyptus wood chips), the eighth was composed of the three previous added to eucalyptus seeds,the tree used to obtain the pulp. On the eighth floor also made a "time line" with the key milestones of Suzano since 1924.
As part of Oz team, I did the production of the four floors, hiring contractors and coordinating and monitoring the installation of visual material.
Environmental design of Suzano
Published:

Environmental design of Suzano

A signage for Suzano new headquarters

Published: