DENVER
a curious hanger
In collaboration with: Giulia Chiametti, Cinzia Ferrario
A very common source of stress in a large family is the overlap of the morning hours that occur during their preparation in the bathroom. The idea was to move the actions of the "finishing touches", very often done in the bathroom, at the entrance. 
Thus was born Denver, an anthropomorphic object that can be placed at the entrance. It is a product (with a mood like the company Normann Copenhagen), which turns into a coat hanger that also hides a brush and shoehorn. 
The panel is both a mirror both a radiator (Celsius Panel) that heats both the environment and the objects hanging. You will be embraced by a warm coat and be able to face the cold winter mornings with a smile.
 
********
 
Una fonte di stress molto comune in una famiglia piuttosto numerosa sono gli accavallamenti di orario mattutino che si riscontrano durante la propria preparazione in bagno. L’idea è stata quindi quella di spostare le azioni degli “ultimi ritocchi” molto spesso fatti in bagno, all’ingresso.
Nasce così Denver, un oggetto antropomorfo che può essere posizionato all’ingresso. È un prodotto con un mood che riprende l'azienda Normann Copenhagen, che si trasforma in un appendiabito e nasconde al suo interno una spazzola e un calzascarpe.
Il pannello oltre che servire da specchio funziona come radiatore (Celsius Panel) e scalda sia l’ambiente che gli oggetti appesi. L’utente verrà abbracciato da un caldo cappotto e potrà affrontare le fredde mattine invernali con un sorriso.
Denver
Published:

Denver

An anthropomorphic hanger that helped you in a large family for the "finishing touches" in the morning

Published: