BAYKO - brand identity

Second birth of a brand
The goal of the project is to define values and characteristics of Bayko brand, an English producer of architectural models between the 30's and the 60's. The brand definition is done through three different items: a brand book, a brand magazine and a brand video. The three items are collected on a website, the brand pack, with the goal to deliver the values of the brand to possible participants of a contest.

La rinascita di una marca
Il progetto è consistito nella definizione dei valori e delle caratteristiche della marca Bayko, produttore anglosassone di modellini architettonici tra gli anni '30 e gli anni '60. La definizione del brand si è articolata in tre differenti artefatti: un brand book, un brand magazine e un brand video. I tre artefatti sono stati inseriti in un sito, brand pack, il cui fine consiste nel veicolare i valori della marca a dei possibili concorrenti di un concorso.

Laboratorio di Metaprogetto (2011)
Prof. Paolo Ciuccarelli, Andrea Aparo
Corso di Laurea in Design della Comunicazione
Politecnico di Milano

S.Yu Bai
Daniela Cammi
Alessio Candido
Ilaria Cavaliere
Marco Colombo
Matteo Colombo
Emmeline Hugot

All footage belongs to rightful owners. No copyright infringement intended.
Brand book
See it all here

Brand magazine
See it all here
 
Brand video
 
Brand pack
BAYKO - brand identity
Published:

BAYKO - brand identity

Progetto per la rinascita del brand Bayko, specializzato nella produzione di modellini architettonici. La marca rivive attraverso tre artefatti: Read More

Published: